Wednesday, March 16, 2022

Uppsats min bästa vän

Uppsats min bästa vän



Under helgen gick vi på en kort matlagningskurs också och ibland får vi en kick av chansen att samarbeta i uppsats min bästa vän kök och göra några kreativa rätter. Han har inget ego, han hjälper alla. Vi lekte tillsammans, studerade tillsammans, skrattade tillsammans, ibland grät tillsammans, växte upp tillsammans, skapade otroliga minnen tillsammans och till sist när fjorton års skolliv tog paus tog vi farväl och skildes åt, uppsats min bästa vän. Skolan låg nära mitt hem men Deepa brukade komma till skolan med cykel. Läs också min bästa väns uppsats Slutsats. Om jag missar någon av mina klasser, informerar han mig och hjälper mig att göra mina läxor. Hem Uppsatstal Slogans Vanliga frågor.





INFORMATION



Hem » Min bästa vän uppsats. I denna My Best Friend-essä hade vi beskrivit Vänskap är livets mest värdefulla gåva, verkligen en tillgång i livet, det ger oss styrkan att uppsats min bästa vän En person som har en sann vän i livet har tur, det gör vårt liv fullt av sötma och trevlig upplevelse. I den här artikeln Uppsats om min bästa vänuppsats min bästa vän, vi hade tillhandahållit uppsatserna i olika ordgränser, som du kan använda efter ditt behov:. Jag och min vän går för att studera tillsammans i en skola som heter Adarsh ​​Vidya Mandir. Vishal är en vän med väldigt stort hjärta som hans namn, han är alltid glad och gör mig glad också.


Vi läser båda i samma klass, uppsats min bästa vän. Vishal är också väldigt smart i studierna, han klarar första klassen varje gång, uppsats min bästa vän, först var jag väldigt svag i studierna, men eftersom Vishal och min djupa vänskap har bildats så klarar jag också första klassen varje gång. Min kompis kommer också hem till mig ibland och mina föräldrar tycker väldigt mycket om honom. Jag har många bra vänner men bästa vännen är Amit, han bor nära mitt hus. Amit kommer från en medelklassfamilj men är väldigt lovande och ärlig. Han respekterar alltid de äldre, hans bästa vana är att han sover tidigt på natten och går upp tidigt på morgonen för att gå en promenad tillsammans.


Han berättar alltid för mig uppsats min bästa vän berättelser och skämt, vi har en bra vän sedan barndomen, om jag någonsin gör ett misstag, och han förlåter mig. När jag har problem så står han alltid med mig och leker med mig, vi går båda i samma skola för att studera. Amit är väldigt intelligent på att läsa, han kommer först i klassen varje gång, och han är en så bra pojke att lärare på vår skola också berömmer honom. Närhelst jag är frustrerad uppmuntrar han mig och råder mig att aldrig ge upp; vi båda spelar cricket tillsammans på kvällen efter att ha kommit från skolan. Amit är väldigt punktlig, han missbrukar aldrig tiden. Amit bror är advokat och han kommer också att vilja växa upp och bli uppsats min bästa vän advokat, när jag besöker hennes hus ger hon mig mycket tillgivenhet.


Amit har en yngre syster som studerar i klass 3. Hon är precis som min syster och jag älskar henne väldigt mycket. Hon binder mig också en rakhi på varje Rakshabandhan. Han spelar cricketspelet bäst och går och spelar på uppdrag av skolan varje gång och vinner guldmedaljen. Min käraste och sanna vän är Ravi, han är väldigt enkel. Ravi respekterar alltid äldre och pratar artigt med dem. Jag har aldrig hört honom prata med hög röst till någon. Jag studerar med honom i samma skola och vi tillsammans går i skolan varje dag. Han hatar aldrig någon, medan jag hatade honom tidigare, men nu har min vana också förändrats på grund av att jag var med Ravi. Han är väldigt bra.


När jag går hem till honom älskar han mig väldigt mycket och tar oss ibland med till marknaden. Ravi har alltid en kärlek till alla, han hjälper mig alltid. Läs också min bästa väns uppsats FAQ. Till en början var jag svag i studierna men eftersom Ravi har blivit min vän klarar jag också den första klassen. Ravi och mitt hus ligger på samma ort, så vi går upp tidigt på morgonen och går en promenad in uppsats min bästa vän trädgård och efter att ha kommit från skolan träffas alla vi vänner och spelar Kho-Kho, det är vår favoritsport. Varje gång Ravi kommer först i klassen är Ravi intresserad av sport tillsammans med att vara intelligent i studierna.


Han bär alltid rena kläder och vi deltog i Indiens hälsokampanj och städade även vårt grannskap, för detta blev vi också hedrade av invånarna i grannskapet. Förra gången jag reciterade dikter om solen och Ravi på månen är folk väldigt glada över att höra dikter för oss. Ravi är i harmoni med alla, han förnedrar aldrig någon och ljuger inte för någon, och han hatar människorna som ljuger. Han är alltid full av självförtroende, han är väldigt ivrig att få ny utbildning, han har ett annorlunda skarpt ansikte på munnen på grund av vilket alla människor älskar honom.


Han tjänar alltid alla osjälviskt, det har aldrig funnits någon själviskhet i vår vänskap och kanske är det därför vi är så goda vänner. Han är min sanna vän eftersom han inte lämnade mig ens i motgång. Läs också mitt bästa uppsats min bästa vän uppsats Slutsats. Ravi är väldigt förtjust i att måla, så fort han får tid fortsätter han att göra olika sorters tavlor. En dag satt vi i trädgården, då gjorde han en perfekt målning av trädgården, den var fin. Han frågar alltid mina föräldrar om hans hälsa, ibland får jag tårar i ögonen av att se hur någon kan vara så bra. han uppsats min bästa vän alltid varit min inspiration på grund av att det har skett en så stor förändring i mina vanor idag, om det inte händer så kanske jag idag inte hade varit så bra.


Läs också: 1. Min skoluppsats 2. Min mamma essä 3. Min favoritlärare 4. Essä om min far. I slutändan, skaffa goda vänner, som aldrig skadar eller lurar dina vänner, oavsett om sorg eller lycka alltid stödja varandra och alltid hjälpa varandra. Detta är den verkliga formen av vänskap, uppsats min bästa vän. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Globalisering är den process genom vilken affärsmän tar sin verksamhet till internationell nivå, uppsats min bästa vän. Hem Uppsatstal Slogans Vanliga frågor. bildkrediter. Lämna en kommentar Avbryt svar Kommentar Namn E-post Webbplats Spara mitt namn, e-postadress och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Lämna detta fält tomt, uppsats min bästa vän.


Läs nästa artikel





exempel på novelluppsats



Amit är väldigt punktlig, han missbrukar aldrig tiden. Amit bror är advokat och han kommer också att vilja växa upp och bli advokat, när jag besöker hennes hus ger hon mig mycket tillgivenhet. Amit har en yngre syster som studerar i klass 3. Hon är precis som min syster och jag älskar henne väldigt mycket. Hon binder mig också en rakhi på varje Rakshabandhan. Han spelar cricketspelet bäst och går och spelar på uppdrag av skolan varje gång och vinner guldmedaljen. Min käraste och sanna vän är Ravi, han är väldigt enkel. Ravi respekterar alltid äldre och pratar artigt med dem. Jag har aldrig hört honom prata med hög röst till någon. Jag studerar med honom i samma skola och vi tillsammans går i skolan varje dag.


Han hatar aldrig någon, medan jag hatade honom tidigare, men nu har min vana också förändrats på grund av att jag var med Ravi. Han är väldigt bra. När jag går hem till honom älskar han mig väldigt mycket och tar oss ibland med till marknaden. Ravi har alltid en kärlek till alla, han hjälper mig alltid. Läs också min bästa väns uppsats FAQ. Till en början var jag svag i studierna men eftersom Ravi har blivit min vän klarar jag också den första klassen. Ravi och mitt hus ligger på samma ort, så vi går upp tidigt på morgonen och går en promenad i trädgården och efter att ha kommit från skolan träffas vi alla vänner och spelar Kho-Kho, det är vår favoritsport. Varje gång Ravi kommer först i klassen är Ravi intresserad av sport tillsammans med att vara intelligent i studierna.


Han bär alltid rena kläder och vi deltog i Indiens hälsokampanj och städade även vårt grannskap, för detta blev vi också hedrade av invånarna i grannskapet. Förra gången jag reciterade dikter om solen och Ravi på månen är folk väldigt glada över att höra dikter för oss. Ravi är i harmoni med alla, han förnedrar aldrig någon och ljuger inte för någon, och han hatar människorna som ljuger. Han är alltid full av självförtroende, han är väldigt ivrig att få ny utbildning, han har ett annorlunda skarpt ansikte på munnen på grund av vilket alla människor älskar honom. Han tjänar alltid alla osjälviskt, det har aldrig funnits någon själviskhet i vår vänskap och kanske är det därför vi är så goda vänner. Han är min sanna vän eftersom han inte lämnade mig ens i motgång. Läs också min bästa väns uppsats Slutsats.


Ravi är väldigt förtjust i att måla, så fort han får tid fortsätter han att göra olika sorters tavlor. En dag satt vi i trädgården, då gjorde han en perfekt målning av trädgården, den var fin. Han frågar alltid mina föräldrar om hans hälsa, ibland får jag tårar i ögonen av att se hur någon kan vara så bra. Han har alltid varit min inspiration på grund av att det har skett en så stor förändring i mina vanor idag, om det inte händer så kanske jag idag inte hade varit så bra. Och för de flesta av oss är vänner mer eller mindre familj. Du och dina vänner kommer att ha många saker gemensamt. Du tillbringade större delen av dagen med dina vänner. Du delar allt och allt med dina vänner.


Jag har verkligen turen att ha min skolkamrat Kajal som min bästa vän även nu. Jag minns fortfarande dagen då jag träffade henne. Det föll på den andra dagen av mitt U. G klass. Det låter som en tjurhistoria, men jag fick mitt livs bästa vän när jag var bara fem år gammal. Jag tror att hon är det bästa som någonsin hänt mig. Hon finns fortfarande kvar som en stark motivator. Vi lekte tillsammans, studerade tillsammans, skrattade tillsammans, ibland grät tillsammans, växte upp tillsammans, skapade otroliga minnen tillsammans och till sist när fjorton års skolliv tog paus tog vi farväl och skildes åt. Även om vi är milsvida från varandra, antingen ringer eller skickar vi meddelanden dagligen. Vart vi än går är vi sammankopplade utantill och lyckas organisera en träff var tredje månad. Vi pratar om händelserna i våra liv hittills, vårdar våra busiga stunder tillsammans, minns våra gamla goda dagar, fångar varje ögonblick i fotografier och separeras igen.


Livet fortsätter sin otroliga resa, så många intima vänner flyttade in och ut ur mitt liv, men ingen ersatte den enda position som var reserverad för min tjej, nu en stark kvinna, som stod vid min sida under ebb och flod av mitt lilla liv. En vän är bara vem som helst som det finns ett band med och ömsesidig tillgivenhet bildar en relation. En person kan ha många vänner beroende på den sociala karaktären och hur lätt det är att relatera till andra. I olika skeden av livet behöver vi vänner som är på samma nivå som oss för att passa in men för vissa människor är det inte ett alternativ eftersom de tror på att fungera självständigt, vilket fortfarande är okej.


Psykologer rekommenderar att människor ska samexistera tillsammans så att de kan hjälpa varandra i tider av nöd. Det finns också ett faktum att hanteringsmekanismer för att stressa är bättre när vänner är inblandade. En vän kan vara vilken som helst men en bästa vän är vanligtvis den person du värdesätter högst av alla dina vänner. En bästa vän är som en familj. Min bästa vän är en tjej som heter Shanaya. Vi växte upp tillsammans. Våra föräldrar var vänner från college och så de gick vidare för att göra samma karriär och det var så de hamnade i samma grannskap eftersom de arbetar på samma sjukhus. Hennes pappa är läkare medan min pappa är narkosläkare. Sedan vi var små lekte vi tillsammans, gick i skolan tillsammans.


Vi var separerade i ungefär ett år eftersom hon gick på en annan gymnasieskola än min men hon gick senare med mig på min nuvarande skola. Separationen fick mig att inse att hon faktiskt var min bästa vän eftersom det var jobbigt utan henne i närheten. Jag och min bästa vän går nu sista året men olika klasser. Vi interagerar dagligen. Min bästa vän besitter egenskaper som bara får mig att älska henne. Hon är snäll mot alla, även djur. Vi har växt upp som systrar och hon har varit storasyster för mig eftersom hon alltid har skyddat mig från mobbare. Hon är intelligent både akademiskt och i frågor som rör livet. Min klassprestation var inte så bra när hon började på min skola men genom hennes hjälp har jag kunnat förbättra mig.


Hennes känsla för mode är oklanderlig. Hon stjäl alltid allas uppmärksamhet när vi går tillsammans, vilket gör mig osynlig. Vi har väldigt fantasifulla sinnen. Ibland sitter vi bara och planerar vår framtid och det är bara fantastiskt hur hon skämtar om allt. Hon vill bli läkare precis som sin far och hon tror på mänskligheten. Definitionen av en vän är relativt till olika personligheter med deras olika bakgrunder, inriktningar och övertygelser. En vanlig beskrivning av en vän är dock; någon du bryr dig om. Att bry sig om någon går utöver ordets vanliga betydelse. Han eller hon måste vårda den andre tillräckligt för att kalla det kärlek. Nu bygger kärlek på tillit; en vän är någon du litar på, åtminstone i rimlig utsträckning. Om en vän är någon jag älskar, då borde min bästa vän vara den jag älskar mest.


Bästa vänner är vanligtvis förtjusta i sig själva. När två vänner vänjer sig vid varandra skapas en stark ömsesidig förståelse. På den här nivån når deras vänskap nya höjder. Förståelse är mycket viktigt i vänskap. Den här typen av vänner måste ha blivit väldigt kompatibla och skulle lätt dela nästan vad som helst på grund av deras förtroende för varandra. Man kan tro att inte alla har en sådan vän. Så det kan vara lämpligt att betrakta en annan definition av en bästa vän som enkelt; det bästa bland dina vänner. Men precis som vi började är definitioner av begrepp i vänskap relativa.


Min bästa vän är Divyakshi. Min bästa vän är min första vän, en bekant, en som erbjudit mig närvaro, slösat bort och utnyttjat tid med mig, vunnit mitt förtroende och respekt, visat mig kärlek och varför jag ska älska, stöttat och försvarat mig, haft min rygg och stått av mig. Min bästa vän har inte bara gjort dessa saker mot mig utan har fått mig att se skäl att göra detsamma mot henne. Min bästa vän är en unik följeslagare, den bland mina vänner som gör det bästa mot mig, för mig och med mig. Hon är helt enkelt oumbärlig och obeskrivlig. Hon är inte nödvändigtvis min älskare men jag älskar henne. Jag och min bästa vän är ett team, vi kämpar tillsammans, vi ligger tillsammans, vi kämpar tillsammans, vi räddar varandra, vi backar varandra och vi överlever i den här ordningen.


Vi kanske inte är en men vi gör en. Vi kanske inte är så starka men enade, vi står högt. Vänner är en integrerad del av ditt liv, vare sig skolåren, universitetslivet, kollegor på kontoret eller vänner nära ditt hus. Alla behöver vänner för att dela sina känslor, spendera lite trevlig tid och koppla av i livet. Jag har turen att ha en sådan vän i mitt liv som jag kan lita på för vad som helst. Oavsett om det är att dela mina känslor, mina bra och dåliga tider och ibland även mina kläder, jag bara njuter av allt med honom. Han heter Rishi. När jag gick i klass 2 gick Rishi med i vår skola och vår klass.


Hans föräldrar har precis migrerat till vår stad och här var han, första gången i en ny stad, ny skola, ny klass och nya människor runt omkring den överallt. Lyckligtvis fick min lärare honom att sitta med mig i klassen. Han var lite blyg till en början, men mot slutet av dagen kände vi oss båda bekväma med varandra. Senare, när vi träffade varandra varje dag, insåg vi att vi hade ganska många likheter och detta gjorde det lätt att ge varandra. Sedan dess har det inte funnits någon tillbakablick. Vår vänskap blev sakta samtalet med klassen och så småningom blev vi bästa vänner.


Även våra lärare fick veta om det och. Men tack till alla har ingen någonsin försökt skapa distans mellan oss eftersom vi kompletterade varandra så perfekt att även våra lärare och föräldrar kände sig glada över det. Faktum är att vi brukade hjälpa varandra med klassanteckningar och läxor om någon av oss inte kunde gå i skolan av någon anledning. Faktum är att vi hade den här sunda konkurrensen i oss om vem som skulle stå först i klassen. Förutom studier har vi båda ett gemensamt intresse för bordtennis. Vi gick båda med på en akademi och brukade gå på träning tillsammans på kvällarna. Den enda skillnaden i våra vanor var kanske när jag var högerhänt, han var en vänsterhänt. Men detta var också en förklädd välsignelse för oss eftersom vi just av denna anledning gjorde ett bra lag och till och med blev uttagna i vårt skollag för att spela som ett dubbellag.


Vi vann båda många tävlingar tillsammans och gav utmärkelser till skolan. Detta gjorde våra föräldrar och skollärare mycket stolta över oss. Efter vår skolgång skildes vi åt eftersom vi båda valde olika karriärvägar. Medan jag blev ingenjör åkte Rishi till en annan stad för att bli vetenskapsman. Men som livet skulle ha det, efter några år, landade vi båda i samma stad och kom i kontakt med varandra igen. Min bästa vän har varit den största styrkan för mig i mitt liv. Under helgen gick vi också på en kort matlagningskurs och ibland får vi en kick av chansen att samarbeta i köket och göra lite kreativa rätter.


Min vän och jag uppskattar att se film tillsammans under tillfällen eller utflykter. Vi gillar att titta på komedier. I mina nödtider har min bästa vän varit en styrka för mig. Han såg inte bara till att jag löste mina problem, utan såg också till att min familj inte påverkades mycket på grund av turbulensen i mitt yrkesliv. Han har alltid uppmuntrat mig att möta problemen som de är och att inte ducka under i svåra situationer. Jag är glad att jag har en sådan vän i mitt liv som jag kan lita blint på. Sann vänskap är det mest uppskattade i världen. Även om det ibland kan vara så att man inte har en vän som man kan kalla som en bästa vän. Men om du kan hitta någon som en bästa vän för dig, är det kanske den största glädjen i världen.


Den ömsesidiga förståelsen och ärligheten som kan visas av din bästa vän kan inte göras av någon annan i världen. Vänner är familjen som vi får välja. Saliga är de som har en bästa vän för livet. En bästa vän är inget mindre än en dyrbar pärla. Och jag har turen att ha en sådan person i mitt liv. Min familj bodde tidigare i Lucknow. Men så för några år sedan blev min far förflyttad och vi kom till staden Allahabad i Uttar Pradesh. Allt var nytt här. Grannskapet, marknaden och till och med skolan. Jag trivdes inte så mycket här.


På den här nya skolan kände ingen mig. Eftersom jag var blyg hade jag svårt att få vänner och kände mig ensam hela tiden. Under lunchrasterna brukade jag äta lunch helt själv. Även om lärarna var trevliga mot mig, saknade jag fortfarande min gamla skola. En dag när jag satt i min plats kom en tjej till mig och presenterade sig. Hon var Deepa. Hon log mot mig och frågade om jag ville äta lunch med henne. Den dagen tillbringade vi en fantastisk tid tillsammans. Vi berättade för varandra om oss själva, våra familjer, gillande och ogillar. Sakta blev vi bästa vänner. Jag gillade hennes natur. Hon var lågmäld och hade alltid ett leende på läpparna. Skolan låg nära mitt hem men Deepa brukade komma till skolan med cykel. Så när skolan skulle vara över gick vi ofta tillsammans tills vi kom fram till mitt hem.


Därifrån skulle vi säga hejdå till varandra och hon skulle börja cykla till sitt hem. Det gick några veckor. Vädret växlade och jag hade hög feber. Det var en virusinfektion, så jag behövde en sängvila hela tiden. Jag var tvungen att missa lektionerna. Jag var också orolig för de kommande tentorna och undrade hur jag skulle täcka de obevakade kapitlen. Till min förvåning kom Deepa för att besöka mig eftersom hon redan visste min adress. Hon var orolig för min hälsa men hon tröstade mig och bad mig att inte få panik över studierna. Nästa dag, när hon kom till mitt hus, fanns det massor av fotokopierade anteckningar med henne. Det var allt för mig för att jag skulle kunna studera lätt. Min bästa vän skulle stanna hos mig i några timmar för att förklara de svåra begreppen och kapitlen i matematik och andra ämnen.


Så småningom förbättrades min hälsa och jag hade också förberett större delen av kursplanen för det kommande provet. I mitt hjärta kände jag mig så lycklig att ha Deepa som min bästa vän. När provresultaten kom hade vi båda godkänts med bra betyg.

No comments:

Post a Comment